Saturday, July 15, 2006

Psychological Game (SALI NA)

Life can be associated to a roller coaster ride. Sometimes you're up and sometimes, unfortunately, you're down. But that is life. If everything was perfect. There will be no motivation. No change. In short, everything will be boring and redundant.

Dear readers, may I then invite you to a psychological game from the book KOKOLOGY. After all, the book did say that it's better to play these psychological games with other people.

I will ask a few questions and you will answer them truthfully. You must answer what comes first in your mind. Don't think too hard for a right answer. Because there is NO RIGHT answer. Just give your answers truthfully.

Leave your answers by commenting on this entry and when the time comes, I will reveal the meaning of your answers.

So let's get it on.

Picture this situation, you are in an amusement park. You want to ride on a rollercoaster. However, you see a long line of people waiting for their turn. You fall in line.

Question #1 : How many minutes do you wait in line before you were able to ride?

Question #2 : It's your turn! You are now riding along the tracks of the rollercoaster. What are you feeling right now? What kind of emotions does the ride bring out on you?

Question #3 : At the most thrilling part of the ride, the roller coaster dives into a pool of water and you got wet! How will you react? What do you scream or shout immediately?

Queestion #4 : Next, you ride a merry-go-round, but during your ride, the horse you are riding breaks down and stops moving. What do you say to the horse?

Question #5 : If you were to design a roller coaster, what would it look like? Describe this in detail.

And so there it is people. Leave your answers by leaving a comment. And I will reveal the answers ASAP :) Enjoy :)

19 comments:

she said...

1) 5mins.
2) nervous and dizzy. emotions? mixed emotions! takot ako roller coaster e.
3) "ay putik naman o!" I'll probably go berserk pero eventually will laugh. kapag nahimasmasan na ate. :-)
4) wala. wala akong sasabihin. tatawa na lang siguro ako habang aalis palayo na nakayuko. hihi. :-)
5) siguro outlined face of mickey mouse. why mickey moouse? disneyland is the most famous themepark in the world. mickey mouse is their main mascot. :-)

Sayote Queen said...

she, thanks sa pagsagot :) hintay pa tayo ng ibang sasagot before i reveal what your answers mean ha :)

yasu said...

1.) 10 mins.
2.) nae-excite na kinakabahan!! haha
3.) "aaaah!!" (literal na titili lang. haha
4.) "aba, loko ka a. ganun na ba ko kabigat??" (sabay tawa. haha)
5.) gusto ko sealed. yung parang asa loob ka ng tube na kulay neon green.. tas lahat ng ibang design na makikita mo sa loob, mejo malaki. gusto ko ma-feel pano maging daga. (amp. pero seryoso ako dun. haha)

White-haired Journalist said...

1.) 10 mins.

2.) Extremely happy and maybe a little nervous. Maybe.

3.) Angry if i didn't see it coming. However, if I'm prepared (wore a jacket or something before riding) I'd be happy. "Anak ng kamote oo, pambihira!" would be my initial reaction if i wasn't expecting it.

4.) "Oi oi! Don't die on me!" Then I'd laugh histerically.

5.) Long, red in color, has many loops and heart-thumping tracks.

qroon said...

Sorry po pero I haven't conquered my fear of roller coasters. :( I can dance on hanging bridges, climb walls and trees, gumamit ng lubid pag-akyat ng bangin, umakyat ng bundok... but never mo akong mapasasakay ng roller coasters. Not even with my wife's threats na hindi ko sya mahal kung hindi ako sasakay ng roller coaster. Tablahan na lang kami, he he he.

Sayote Queen said...

QROON >> AH OK :) understood! hehehe ok.. pero you'll be surprised what this test reveals regarding your personality. (hint! hint) wala lang.. masaya :) pero thanks ha :) have a good day! :)

pilimon said...

1. mga 15 minutes (dami kasi nakapila)
2. eskayted!
3. wooohoooooo! anlamig!! yahoooo!! **woooot!
4. bat naman nayon ka pa nasira??
5. un may pataas na sobrang taas at biglang bababa! waw pre astig!


***uy uy! asan na results?? hehe
nga pala salamat sa pagdaan sa aking blog.

ralphT said...

1. it depends on how long the line is, and how long the ride takes.

2. i'd definitely feel very scared! am not a rollercoaster fan

3. steady. i'd scream if i get really scared or if my co-riders scream too.

4. of course i wouldnt talk to the horse. i dont talk to inanimate objects. that'd be stupid.

5. i wouldnt dare make one.


(honest opinions. pasenxa. hehe)

yentot said...

1. siguro mga 5 to 10 minutes. or maybe 15 pa. kase di ba hihintayin mo pa matapos ung ride. hehe.
2. syempre nervous, and excited. ung para bang reading ready na ung adrenal glands mo!!
3. naku! gulat na gulat. and then,, sisigaw ako ng I LAAAABBBB ANATOMEEEEEEEEHHHH!!!
4. gawin na lang kaya kitang horse tapa. you're so lame. (whatta!!)
5. roller coaster?? isang mahabang rail,, tapos biglang bagsak,, tas akyat ulit tas 2 360 na rail (ung rings) tas biglang bagsak ulit... tapos... un!!

*bago lang ung blog :)*

bittersweet said...

hahaha! alam ko toh... i have this book... hihihi! nakakatuwa mga sagot nila.. hehehehe! :)

Raymond said...

Wait, ang answers ba dapat tungkol sa rollercoasters lang? Or may application sa buhay? Ay, ang gulo ko! Hahaha. Basta yun na. Wehehehehe.

My answers:

#1: My shortest wait was a walk-on lang. Pasok lang then ride na. My longest was 4 hours, just to ride this. Lecheng roller coaster yan! Well anyways, it was worth the wait naman. Hehehe. Patient naman ako pagdating sa mga hintayan blues.

#2: Masaya! Thrilled! Pag tapos na yung ride, malungkot na, kasi tapos na nga yung ride eh. Kaya babalik ako to ride one more time! Or maybe 10 times! Bwhahahaha.

#3: Sisigaw ako ng... "Aaaaaaaaaaaaah!" Pagkaraan na dun sa pool of water... sasabihin ko "Whoooaaaa. Cool!" Hahahahaha.

#4: Tatawanan ko sarili ko. Kahiya kaya yun. Tapos papaluin ko yung horse. Wala akong sasabihin sa kanya kasi di naman nya ako sasagutin. Hehe. Ü Kaya, kakausapin ko nalang ang sarili ko kung papaano ko irerevise ang diet plan ko. Hahahaha.

#5: If I were to design a roller coaster, it would be the fastest and longest roller coaster in the whole wide world. Dapat din maganda yung theming and landscape around the roller coaster, hindi mukhang sinalampak lang sa parking lot o sa backyard. Tapos, lahat ng magagandang coaster elements nandun - cobra roll, large 360 degree loop, helixes, tapos may tunnel na may headchopper effect, etc, etc... Para masaya!

Pagpasensyahan na ang mga sagot ko. Nababaliw kasi ako ngayon eh. Ang dami kasing buto ng skeletal system! Hahaha. Ü

Raymond said...

Pahabol lang...

#5: Dapat floorless yung roller coaster car. Hehehehe. O di kaya nasa flying position, para kunyari Superman daw!

Wala lang! Ü

Sayote Queen said...

hihihi.. hello mga nag-answer ng test.. ngayon.. alam niyo na ang essence ng test.. marami pang darating na test :) abangan! :) thanks ulit!

Anonymous said...

1. 30 mins
2. excited at thrilled. fear?
3. sheeeeeeeeeeeeeeett!!
4. naman, nakakahiya!
5. mahaba tapos may 3 loops

veron said...

Question #1 : 15 minutes

Question #2 : I would feel really excited at sabay tayuan ang mga balahibo..hhehehe

Question #3 : siguro, tatawa nalang ako ng malakas..and at the same time SCREAM!
Queestion #4 :Mahihiya ako, ofcourse and then hide my face from the crowd, wala na akong sasabihin sa horse kasi mas madadagdagan lang ang kahihiyan kung nakita nilang after mahulog dun, kausapin ko pa ung bagay na alam kong di ako sasagutin..hahahha

Question #5 :
It would be of different colors and it would be really safety, filled with sitbelts and everything..
hehehhe

kat said...

question 1:: about 10 minutes.
question 2:: nervous but at the same time excited, might say a little prayer so that the rollercoaster doesnt exactly break off the track!
question 3:: i'd probably get surprised, laugh. but i'd scream "HOLY SHIT!" first. *excuse my french*.
question 4:: "awww COME ON!"
question 5:: i'd design it so that there'd be loops and vertical drops. can't help it. although i get scared of rollercoasters before riding on it, those loops and vertical drops are the best. =)

=D

AileenRN said...

1. 20 minutes
2. Parang naiihi na ako sa takot...saka sabay sign of the cross at hingi ng tawad kay Lord sa mga ginawa kong pagkakasala hahaha!
3. Ahhhhhh....Sheeeeeeeet!
4. Ito namang kabayong ito! Ganyan ba ako kataba ha??!
5. Ahhhh...yung may triple seatbelts para safe na safe.

DAlto said...

#1 30 mins. hehe.
#2 excited. anticipating. mejo kalmado na ninenerbyos. XD
#3 SCREAM WITH GLEE. (ooh yeah i got WET! BEAT THAT! XD)
#4 ...eh? *blink* OI. wat da!?
#5 isang roller coaster na nakatayo sa tubig (para pag nasa mababang parte ang mga nakasakay e mababasa sila >:) ) na maraming loops at unexpected twists and turns. :D

salamat sa test Ate! XD

Anonymous said...

1) 10 minutes is ok to scan the people who are about to ride the same rollercoaster i will be on.

2)extremely happy!!

3) OMG!

4) move on horsey!!

5) it would look like a pretzel!! with chocolates ha!

JR